Same shit, different name

Att Expressen och Aftonbladet skrev om ungefär samma trams visste jag sedan innan. Men jag har varit naiv nog att tro att de åtminstone försökte skilja sig lite från varandra. Ikväll insåg att så inte var fallet.

När jag, sportintresserad som jag är tänkte jag kolla hur det hade gått i kvällens hockey och efter ha läst både på Aftonbladets och Expressens respektive hemsidor, haft en alvarlig funderare om jag precis upplevt någon form av deja vu, insåg att de antagligen gör precis allt för att "apa" efter varandra. Se bara på exemplet nedan. Det är inte bara rubriksättningar och innehåll som är väldigt lika (det är t.ex. inte tillräcklig förändring att utelämna "vilt" eller byta ut "årets" mot "säsongens") det samma utan även sid-disposition. Man blir mer än lovligt trött... Brynäsvinsten gav i och för sig viss tröst. 
image93
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0