Är det bara bara bröst?

Om den nya feministiska vågen "Bara bröst" tycker jag inte. Ser vissa svårigheter att avsexualisera synen på bröst när bröst för många kvinnor är starkt sexuellt förknippade. Tror att man börjar lite i fel ände (med menar jag inte att jag tycker att de ska ta av sig bikiniunderdelen istället)... Är innerligt trött på att jämställdhetsdebatten tenderar till att glida över till en strävan efter att både män och kvinnor ska vara lika istället för att alla ska få samma möjligheter. Vi kommer trots allt aldrig kunna ändra på att vi faktiskt är olika. Det skulle vara som om män började gnälla över att de har kraftigare skäggväxt än många kvinnor. Det blir lite tramsigt och jag tror inte att det främjar den "riktiga" jämställdhetsdebatten.

Man kan tycka att de borde få bada hur de vill, men man får inte glömma bort att det faktiskt kan göra andra besökare upprörda. Kan tänka mig att många av de övriga badgästerna tillhör den generation som tyckte det var tveksamt till om kvinnor skulle ha rösträtt och rätt att arbeta utanför hemmet, med lön, som hon fick använda hur hon ville.

Hur som helst... i samma anda så hade jag tänkt att avsexualisera ett par, i vanliga fall, väl dolda kroppsdelar i samband med nästa besök på badhuset. Funderar även på att starta nätverket "Pur pung". Är i och för sig inte säker på hur denna uppvisning skulle uppskattas, framför allt inte av kvinnorna bakom "Bara bröst".


Kommentarer
Postat av: Bossan

Det är väl tveksamt om det är en demokratisk rättighet att inte känna sig kränkt, eller? Jag känner mig kränkt av att det går så dåligt för Brynäs, funderar på att anmäla Elitserien... I går såg jag en kille med en otroligt ful frisyr, kände mig så jäkla kränkt att jag gjorde det enda rätta. You guessed it... Jag putte ner honom!

2007-11-16 @ 09:34:27
Postat av: Bossan

http://www.tjuvlyssnat.se/mellersta-sverige/tack-gode-gud-for-babyfettsugning

2007-11-16 @ 10:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0