Dagen efter...

Efter att ha jobbat hela helgen (och haft lite roligt) så orkar jag inte försöka skriva ett intteligent och genomtänkt inlägg. Ni får hålla till godo med detta tills imorgon då jag förhoppningsvis tänkt ut något bättre...

Efter jobbet igår åkte jag till en fest i centrala Lund. Det var som på många andra fester (fast lite trevligare). Det fanns trevliga människor, mindre trevliga människor, många mycket söta flickor och en bunte idioter som man mest ägnade sig åt att försöka undvika. Eftersom jag skulle jobba idag så hade jag inte en tanke på att sätta i mig en massa alkhol. Gjorde inte så mycket eftersom det visade sig att det fanns tillräckligt många som gjorde det ändå. De drack nog upp min ranson och säkert många andras också.

Kvällens höjdpunkter var utan tvivel följande:

  • När personerna i brottardräkter samt cirkusdirektören i hög hatt gör entré. Ingen vet vilka de är och de vet inte att det inte är en temafest.
  • När en något för överförfriskad diabetiker från Malmö efter att på ganska bordusa sätt talat om för värdinnans väninna att han ska gifta sig med henne, därefter pekat med det fula fingret åt henne för att slutligen lyfta upp henne på axeln och därefter snurra runt och ser till att hon slår huvudet i kylskåpet. 
  • Den orutinerade rutinerade mannen som trots tidigare minnen (nåja) från Malmö ser till att hamna i samma horisontella läge med nutritionsproblem en gång till.

Trots dessa kodak-moments så finns det tyvärr bara bilder från den sista punkten (tyvärr både för att det saknas för de andra två punkterna och tyvärr för personen det handlar om i den tredje).

Vad gäller den sistnämnda punkten vill jag även säga att jag bara hoppas att han mår bättre än vad denna personen gjorde. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0