För mycket

I vanlig ordning när en stor tragedi utspelar sig så är media där och kramar ut varenda dropp ur historian. För några veckor sedan var det mordet på Engla och nu är det galningen i Österrike. Hur tragiskt det än är så står det mig upp i halsen att matas med alla nyheter i fallen. Jag vill inte veta alla detaljer, framför allt inte flera gånger i flera veckor. Jag har tillräcklig fantasi för att väckas med avsky för det som hänt. Jag mår så dåligt när jag ser det att jag bara skummar förbi rubrikerna utan att längre läsa vad som skrivs. Jag zappar bort nyheterna den första kvarten eftersom jag vet att det bara är en orgie i kommentarer från andra utsatta, grannar, polis och politiker, bilder samt analyser av experter om fallet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0