Kan ni inte sluta? Det är faktiskt inte speciellt roligt

I väntan på att pajen i ugnen ska blir klar ägnar jag mig åt traditionellt lördagszappande på TV:n. Slås av två saker.

Varför visas det som sämst TV när flest folk är lediga, dvs. lördagar och söndagar. På SVT får man vara glad om det visas något av värde, egentligen någonting över huvudtaget, innan helgmålsringningen klockan 17.55. Istället så envisas alla kanaler att visa intressanta dokumentärer och serier på väldigt udda tider på vardagnätterna, låt säga mellan 02 och 04. Hur tänkte man då?

Det andra som jag slogs av var hur TV4 med gott samvete kan ha en kanal som man kallar TV4 komedi när man nästan uteslutande visar serier som "Roseanne" och "Pantertanter". Serier som inte ens var roliga när de kom i mitten av det glada 80-talet, en tid när man till råga på allt inte hade så stora krav på TV-utbudet utan gladdes och "Anslagstavlan" och "Linus på linjen" (behöver jag säga att den sistnämnda även den visas på TV4 komedi). Skäms TV4!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0