Det är dags att gå hem nu Dogge...

Gillade inte Dogge Doggelito innan och gör det verkligen inte nu. Han må har varit stilbildande och fyllt någon form av funktion i Latin Kings, men nu är det bara pinsamt. Jag trodde, och hoppades, att "Du får en cykel på köpet" var det absoluta lågvattenmärket, men Dogge överraskar igen med en ny låt där han ger ebb ett ansikte. Man skulle kunna tro att det hela är ett skämt inspelat med ironi och glimten i ögat, men jag tror tyvärr att detta är ett seriöst inlägg i Dogges, förhoppningsvis snart avslutade, karriär. I kontrast till detta så framstår artister som Dr Bombay och Joakim "Du är så vacker utan spackel" Hillson som duktiga musiker med förmåga att skriva bra och meningsfulla texter. För vad sägs om Dogges rim på "vagina" och "mina"... svenska akademin nästa?

Jag kan dessutom tillägga att videon inte blir bättre efter de inledande 10 sekunderna (så gillar du det inte då är det bara att lägga ner). Videon kan sammanfattas med att en småflinande (kanske tyckte det var nervöst med alla lättklädda damer) Dogge springer runt i kalsonger, förstor keps och förstor morgonrock och en hel bunt med lättklädda damer som "skakar rumpan" allt vad det går. 

Kanske ödets ironi med så många bakdelar i videon, för detta är skit.
För er som inte kan se klippet: http://www.youtube.com/watch?v=YguNSqFWgs4

Kommentarer
Postat av: Regina Hermelin

Jag tycker han ser lite ut som en lycklig hund i videon.
Det var i alla fall bra att det stod "rör på Göten" i början, för jag trodde han sjöng rör på kudden, men nu förstår jag att det är en sång som egentligen handlar om Göteborg...

2007-11-17 @ 12:57:06
URL: http://misshermelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0