Någon som försökt se på TV en söndag eftermiddag?

Jag har vid ett antal tillfällen funderat över hur de olika TV-kanalernas programdirektörer egentligen tänker. Satt i söndags och i väntan på att jag skulle träffa en person satte jag mig för att slötitta på TV. Den största delen av det svenska folket är lediga på lördagar och söndagar men av någon outgrundlig anledning så visas i princip ingenting vettigt på TV mellan 10 och 18 dessa dagar. Istället fyller man upp tiden med gudstjänster, utbildningsradioprogram, veckans alla program av någon dokusåpa eller TV-shop. 

Hade det inte varit rimligt att sända bra TV när folk faktiskt är lediga? Har även funderat över vem som kommit på idén att lägga in avsnitt av riktigt bra serier kl. 03.30 på vardagsnätterna? Samma sak där, en majoritet av det svenska folket jobbar på vardagarna och sitter således sällan uppe dessa tider på en vanlig vardag. Man envisas också med att visa riktigt bra filmer på vardagar när normalt folk jobbar (igår visades t.ex. "Mitt liv som hund"). 

Som sagt, de bästa programmen borde väl visas när så många som möjligt har möjlighet att se dem. Missar man dem så är det ju inte konstigt att folk laddar ner filmer och TV-program istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0