Någon av de andra 3457 måste ha varit bättre

Efter att ha sett de två första deltävlingarna i Melodifestivalen (i alla fall delvis) så struntade jag helt i det i lördags. Kan inte säga att jag har varit direkt imponerad av bidragen hittills. I premiärprogrammet satt man och hoppades på att det bara kunde bli bättre efter E-type och The Poodles men tji fick man... När sen Christer Sjögren framförde sitt bidrag trodde man verkligen att botten var nådd (eftersom det faktiskt var den kvällens sista bidrag), ända tills det visade sig att han minsann gick direkt till final. Aftonbladet hade till och med en omröstning om man tyckte att "I love Europe" skulle bli Europas nya nationalsång, jo tjena...


Jag har även slagits av hur otroligt dåliga låtar och artister som faktiskt har tagits ut till deltävlingarna. Vi har fått höra bidrag som t.ex. Kebabpizza (skämtar du?!), Razborka (till och med jag hörde att hon sjöng falskt), Suzzie Tapper (kände för att ta livet av mig ett ögonblick). Listan kan tyvärr göras lång. Trots att SVT har fått in rekordmånga bidrag, 3489 stycken, var detta det bästa? Om det inte produceras bättre sånger än de 32 som får vara med och leka i TV så ska vi inte ha stora förhoppningar att vinna någonting i Serbien och ska inte bli förvånade om vi får kvala och ha oss även nästa år. Sedan så kan man ju även fundera på att om de här 32 bidragen var de bästa, hur dåliga måste då inte de andra 3457 vara.

Det riktigt sorgliga är att jag troligen kommer att titta på skiten i vilket fall som helst.


Kommentarer
Postat av: Tanja

Alla som har någon sorts musikalisk talang är smartare än avv fläka ut sig i typ Idol och Melodifestivalen, tror jag

Postat av: Megnuz

Precis... de kan slå sig fram med hjälp av talang och skicklighet utan "musikprostitutionsprogram". Jag hoppas att bilden i länken är tagen på Helsingkronas "Schlagerbar".

2008-02-28 @ 17:08:55
URL: http://magnussandberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0