Om barnen själva får välja...

Har planerat att träffa några tjejkompisar på fredag. Vi tänkte ta lite drinkar och ha lite "fredagsmys". Hoppas bara att snacksen på vårt fredagsmys är bättre än så här.

Frågoran som inställer sig är givetvis hur tusan hon egentligen tänkte? Jag menar vad ville hon uppnå? Ett sätt att spara pengar till kommunen? Lära barnen att uppskatta mat-tanternas hopkok? Kanske ville hon kort och gott att barnen skulle få fina kalufser och starka tänder, för det lär ju knappast vara att ge ungarna extra energi. Bara för att katterna klättrar på väggarna så behöver ju inte ungarna göra det.


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad får man publicera & inte på sin blogg? Säg din åsikt på din min blogg:) Tack på förhand.

2008-02-13 @ 15:23:48
URL: http://idamariaforsell.blogg.se
Postat av: Linnea

Vår gemensamma bekan Magnus Weissmann har serverat hundgodis på en fest...
Dagen efter var hundgodiset slut, och besökarna var ganska nöjda vad jag förstått...
(Detta var när han bodde i Andersberg i Gävle, så jag tror att i allafall din bror har blivit utsatt för detta)

2008-02-14 @ 17:31:27
Postat av: Megnuz

Då utgår jag från att han serverade de hårda varianterna, dvs. de i ett mindre nyktert tillstånd skulle kunna uppfattas som snacks. De hårda bitarna var de som barnen uppskattade minst så om festdeltagarna inte märkte något och barnen gillade "mjuk" kattmatt kanske det inte är så dumt ändå. Kanske man skulle undersöka vidare på ngn fest...

2008-02-14 @ 17:46:02
URL: http://magnussandberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0