Strömstedt ger igen på "Se & Hör"

Läste för ett tag sedan på mannen med guldtand och som kört på en fågel på väg till Lidingö, Niklas Strömstedts blogg. Han var mäkta irriterad på ”Se och hör” och deras sätt att bedriva journalistik. Han var mäkta irriterad efter att de hade publicerat en artikel om att han och Jenny Östergren på tv4 skulle ha varit på kärlekssemester i Grekland och dessutom planerade att förlova sig, detta eftersom det inte var sant. Han ringde därför upp redaktören och den ansvarige utgivaren för Se och hör för att höra efter vad de egentligen håller på med. Mannen har dessutom sinnesnärvaron, och/eller bara en stor portion humor, då han bestämde sig för att spela in hela samtalet, transkibera det och publicera det på sin blogg.

Det intressanta är vilka sätt som Tua (ansvarige utgivaren) använder för att försvara sig. Bland annat hävdar hon att hon kommer från en cancerbehandling och därför inte kan ta ansvar för innehållet i tidningen, trots att hon står som ansvarig utgivare. Hon försöker även lägga över skulden på Strömstedt (på ett inte så raffinerat sätt) genom att säger: ”Ja alltså, du får sluta upp med att träffa så snygga tjejer. Alltså jag menar DU själv är ju inte, vad ska jag säga, nåt bra sälj men de tjejer du träffar…är ju så tv-mässiga...”

Det är nästan så att man kan spela mitt favoritspel, härskartekniksbingo när man läser. Hur som helst mycket underhållande och visar verkligen vad skvallerpressen går för.

Kommentarer
Postat av: Unique

Hahaha! Niklas Strömstedt har fan fått över mig på sin sida. Helt plötsligt har jag börjar respektera honom. Hardcore!

2008-06-22 @ 14:22:15
URL: http://unique80.blogg.se/
Postat av: Mikaela

helt amazing! undrar var hon har cancer någonstans. är det taskigt att hoppas på pancreas?

2008-06-24 @ 09:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0