I påskatider...

Även fast jag vet anledningen så tycker jag att det är lite, både inkonsekvent och en smula märkligt, att man väljer att fira Jesu födelse ett fixt datum varje år medan datumet för hans dödsdag varierar från år till år.


Apropå Jesus, julen och påsken kom jag att tänka på en bekant som liten trodde att Jesus bara blev fyra månader gammal och även tyckte att det var väldigt grymt att korsfästa ett sådant litet barn. Dessa tankar är nog inte helt ovanliga med tanke på likheten med följande tjuvlyssning.

En annan lite märklig sak är varför det är så få kristna som heter Jesus. Det finns ju väldigt många muslimer som heter Mohamed.


Kommentarer
Postat av: Christina

Haha skön fundering där. Måste bara få berätta att en bekant till mig ända upp till högstadiet var helt säker på att alla Lejon var hanar och tigrar var honorna.

2008-03-18 @ 15:36:13
URL: http://littlevoice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0