Minnesanteckning

När man lär sig av sina misstag brukar man oftast göra någon form av mental anteckning för att man inte ska göra om samma misstag om man hamnar i en liknande situation. Vissa sakler som man gör är dock så pinsamt naiva att de inte bara bör föräras med en mental utan även skriftlig minnesanteckning. I detta fallet är minnesanteckningen inte digital med avsikt att dela med mig av mina erfarenheter så att ni läsare inte gör om mina dumheter. Nä,detta är så genomnaivt att jag beslutat att lägga ut denna minnesanteckning som någon form av digital dumstrut.

Hur som helst... det jag har lärt mig denna helgen är:
Ska du på fredagkvällen göra något eller några av följande saker

a) Gå på fest eller annan större tillställning
b) Dricka tämligen stora mängder alkohol
c) Dricka alkohol långt in på småtimmarna
d) Gå hem långt efter midnatt

Då är det inte bara otroligt optimistiskt, utan även klantigt och dumt, att i förväg ha bokat och haft en ärlig avsikt att åka med ett tåg med avgångstid 08.02 på följande lördag morgon. Ty risken att försova sig och sedan missa tåget är väldigt, väldigt stor. Jag skulle kunna säga att risken, eller chansen, i vissa fall är uppemot 100 procent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0