Lika som bär

Såg att Aftonbladet gjort sin läxa efter Britain got talent och Paul Potts. När Paul Potts slog igenom tog det nästan ett halvår efter att jag för första gången såg klippet och tills svenska media började skriva om fenomenet. Nu tog det inte lång tid från det att Susan Boyle uppträdde till det att Aftonbladet skrev om det. Klippet på Youtube har bara legat ute några dagar.
För er som inte kan se klippet: http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

Visst har hon en bra sångröst, och visst, det var inte alls vad man förväntade sig att hon skulle prestera. Men jag har ändå svårt att tro att hon kommer att slå igenom på samma sätt som Paul. Första gången jag såg klippet så funderade jag på om hon var helt frisk. Man får en känsla av att hon när som helst ska få ett ”frispel” och börja svära eller skälla ut folk. Hon ger lite prov på mindre oberäkneligheter i klippet då hon t.ex. rullar med höfterna. Slog mig efter ett litet tag att hon inte är helt olika ”Crazy cat lady” i Simpsons. Både till utseende och jag skulle som sagt inte bli förvånad om Susan i nästa omgång ställer sig och kastar katter på juryn om hon inte går vidare.
För er som inte kan se klippet: http://www.youtube.com/watch?v=GkMvKeX7erI

Så det återstår väl att se om de verkligen är lika som bär...

Vem är Crazy cat woman och vem är Susan Boyle?

Kommentarer
Postat av: Ella

haha, slående likhet och jag ser sjukt nog fram emot att det ska hända att kvinnan får frispel och börjar kasta, kanske inte katter men, nått annat skoj på juryn.

2009-04-14 @ 21:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0