Att vika ut sig...

Har slagit mig att söka på sitt eget namn på Google är något som man skulle kunna likna vid internet-onani? Likheterna mellan den vanliga och internetvarianten är många. Det är lite fult, skamligt och förbjudet, alla gör det (i alla fall Robinson-Martin), men inte alla vågar erkänna det. Båda handlar om att, bokstavligen, hitta och utforska sig själv. Dessutom så är det mycket roligare i fall någon annan "Googlar" dig än om du tvingas göra det själv...


Analogt så borde kanske blogga vara att internet-prostituera sig. Fast å andra sidan så får inte jag betalt. Men det har väl med utbud och efterfrågan på prostituerade i sig att göra samt vad de har att erbjuda. I mitt fall kanske det därför är mer som att blotta sig. Jag visar upp saker oavsett om folk vill se det eller inte.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0