Höstporr

Vad ska man säga... med tanke på hur sommaren inte blev av kan jag inte annat än citera "Monty Python and the hole grail": "A year passed. Winter changed into Spring. Spring changed into Summer. Summer changed back into Winter. And Winter gave Spring and Summer a miss and went straight on into Autumn".

Har inte så mycket emot att det inte blev någon vidare sommar eftersom jag var semestervikarie och därmed fått lite ledigt först nu (Bitter? Inte jag...). Jag gillar dessutom hösten. Vet inte om det är för att den är så föränderlig. Precis som våren så händer saker och ting så snabbt. Ena dagen är löven gula, andra dagen röda och tredje dagen har alla löv trillat av. På sommaren står träden i sin gröna prakt eller under vinterhalvåret när träden står kalla och grå i flera månader. Nä, annat är det med hösten. Det finns något avslappnat och otvunget att gå ut i ett färgsprakande landskap. Kan man dessutom toppa den upplevelsen med att plocka tre påsar trattkantareller för att sedan när kvällskylan börjar komma gå hem och värma sig med en tallrik varm ångande tomatsoppa eller lägga sig i ett varmt skumbad med levande ljus och en skiva med bach i bakgruden så finns det bara ett ord: Höstporr


Kungshuset i Lund

Kvarteret Eden i Lund

Domkyrkan i Lund
Allé i Gårdsby

Gårdsby

Man förstår att Rydberg inspirerades av trollskogarna

Kommentarer
Postat av: Mange

Kunde inte låta bli att googla på mitt eget namn (oerhört pretantiöst , jag vet)...så hamnade jag på DIN blogg!! Ha,ha...så jag är inte den enda magnus sandberg i världen alltså!?

Hälsningar från en namne

http://mangeudon.blogg.se

2007-10-12 @ 12:18:59
URL: http://mangeudon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0