En fångad dag kan resultera i en träff med både Billy och Hendrick.

Min vän T undrade om jag inte ville komma över en sväng ikväll. Hade precis vaknat efter en en och halv timme lång powernap och var först inte jättesugen. Men jag kom att tänka på ett råd som min bror gav mig för ett par år sedan då jag stod i valet och kvalet till att satsa ett andra år på heltid åt studentpolitik. Min bror sa då till mig att "det är mycket lättare att ta chanserna när de kommer än att ägna sitt liv åt att jaga dem". Är glad att jag tog chansen då (trots 60-timmars arbetsvecka för slavlön, för det har givit mig så mycket annat i form av erfarenhet, nya möjligheter och vänskap) och jag är glad att jag åkte över till T ikväll. Vem visste att vi skulle ägna oss åt engelsk dryckeskultur och vuxenlego i form av svenska möbler i platta paket.

Rådet är ett råd som jag tagit till mig och försöker använda så ofta jag kan. För det är sällan man har särskilt mycket att riskera. Vet inte om jag egentligen någonsin har tackat min bror för detta råd, för det har onekligen betytt mycket för mig på senare år. Om inte så vill jag passa på att tackar honom nu. Tack!

Har förresten pratat med min chef idag angående mitt tidgare inlägg... Som jag misstänkte redan innan så finns det inga givna regler om vad jag får skriva och och inte skriva för att anses som lojal. Jag fick istället rådet att skriva med sunt förnuft.

Efter att ha tänkt efter är jag inte säker på om det var ett bra eller dåligt svar eller om det hjälper mig så mycket mer...

Kommentarer
Postat av: Snaskefar

Har varit dålig på att läsa din blogg, det måste medges. Nu har jag dock fastnat för den rejält och jag länkar till den från min sida.

2007-09-27 @ 16:54:19
URL: http://snaskefar.blogg.se
Postat av: Megnuz

Trevligt att ha någon som läser... ska jag vara ärlig och ödmjuk, vilket kanske inte händet allt för ofta, så kan det vara så att farbror Snaskefar varit en stor inspirationskälla. Jag har bl.a. insett att jag kan skriva om alla tramsigheter jag kan tänka mig. Trevligt med länkar... du är länkad sedan länge. Har tipsat både min mor och min farmor om din sida.

2007-09-27 @ 23:32:36
URL: http://magnussandberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0