Höstförkylning

I takt med hösten kommer även förkylningar och annat mög. Kommer då att tänka på ett citat som min farfar, som var kirurg, sade när han levde:
- Av allt som inte hjälper mot förkylning så är whisky godast.

Kan även rekommendera ett intag av vitlök, C-vitamin och honung. Finns vissa (läs: min bror) som envisas med att blanda allt detta (tillsammans med lite tabasco). Vet inte om det har bättre effekt då, men eftersom min bror är psykolog och roar sig med folks psyken så är det kanske så att han lurar sig själv och drar nytta av placeboeffekten. Fast det gör väl egentligen detsamma om det är placeboeffekt eller medicinsk effekt om resultatet blir det man eftersträvar. 

Uppenbart att förkylningar inte är något som enbart drabbar människan, och dessa stackars krakar har nog inte tillgång till whisky.


För er som inte kan se klippet: http://www.youtube.com/watch?v=FzRH3iTQPrk

Kommentarer
Postat av: Bossan

Farfar sa faktiskt cognac... Men i min tappning passar whisky bättre! Var btw på whiskymässan i förgår och fick reda på att min Mackmyra whisky var värd 7000 kr flaskan och att de sålde smakprov för 200 kr/cl. Fy fan... Nu har jag inte råd att dricka min egen whisky längre. Tabascon gör att jag får ett behov dricka ännu mer vätska. Mycket vätska är bra vid sjukdom! Det borde du veta :-)

2007-09-24 @ 15:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0