Att få något ogjort

Saker jag inte tänker blogga om:


  • Hela familjen Schulman. Där Alex och Calle skriver mail där han utger sig för att vara ngn annan för att kunna sprida tvedräkt mellan folk bara för att han ska ha material till ngt program trots att det borde ligga inom ramen för förtal. Calle som dessutom får onödigt mycket mediautrymme trots att han bara är en pojkspoling som gör av med sina pengar på sprit. Slutligen Katrin Schulman som följer i Alex fotspår och bloggar. Hur hon kan vara en av Sveriges mest lästa bloggar är för mig en gåta. Hon skriver inte bara dåligt rent språkligt, hon är pinsam, plump och skjuter från höften till höger och vänster helt utan finess. Även hon får av någon anledning utrymme i media. Hur kommer det sig att vilken obegåvad person som helst får vara med på TV och säga sina åsikter trots att de inte har en aning om vad de pratar om.
  • 16-åriga idioter har 80000 besökare på sina bloggar och därmed får uppmärksamhet i tidningar och får sitta med som "experter" i TV:s olika morgonprogram.
  • Huruvida jag tror att Tito "Kiddyfiddler" Beltran egentligen är skyldig och varför det tar 8 år innan man anmäler en våldtäkt.
  • Alla negativa artiklar om sjukvården i Skåne, Region Skånes dåliga ekonomi och sparkrav som på flera sätt visar sig leda panikartade sparåtgärder som bara visar att jag hade rätt när jag i höstas sa att det hela är på väg att gå åt h-vete.

Så... då var det ogjort.


Kommentarer
Postat av: Bossan

Du är väl inte bitter...? Peppis på det!

2008-02-27 @ 11:25:24
Postat av: Megnuz

Jag är inte bitter. Det är det jag alltid har sagt. Hellre peppis än "ettstygnsslag".

2008-02-28 @ 17:03:48
URL: http://magnussandberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0