Frukost - dagens viktigaste mål

Har genom årens lopp haft en och annan knepig inneboende. Kom i morse att tänka på en tjej som jag delade lägenhet med för ett antal år sedan. Hon var brittiska men hade bott i Sverige i sju år eller så. Hon var ganska... rundlagd, vilket förvånade mig eftersom hon var en flitig besökare på Gerdahallen och löpspåret. Visserligen så var hon, som så många andra britter förtjust i friterad mat och det mesta kunde tydligen friteras i olja i stekpannan. Men det var inte förrän en vanlig onsdagsmorgon som jag förstod hur mycket brittiska matvanor skiljer sig från svenska. Jag skulle till skolan och skulle i vanlig ordning göra i ordning en tallrik havregrynsgröt medan brittiskan valde att ta en rejäl bit rulltårta. Tyvärr var inte det allt... på denna rulltårta häller hon sedan ett par deciliter ovispad grädde. Detta sköljer man givetvis ned med ett stort glas Pepsi så klart.


Å så säger man att britter har dåliga matvanor... det verkar ju helt ogrundat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0