Känga till TV4

Ja, vad ska man säga om kvällens fotbollsäventyr... Zlatan är Zlatan och Daniel "Sidled" Andersson slog faktiskt en och annan boll  framåt. Nej, åt det svenska spelet finns inte så mycket att säga. De överträffade sig själva och alla farhågor som vi hade efter Slovenien- och Ukrainamatcherna visade sig, trots en och annan "indian"  vara en smula överdrivna.

Nej dagens välriktade känga riktas istället mot TV4. Var det någon mer än jag (med vänner som tittade på matchen) som har reagerat över TV4:s nästan löjligt långa reklamavbrott? Vi gjorde, på välkänt akademiskt vis, en tidsstudie över reklamavbrotten mellan den första och den andra halvleken i matchen mellan Sverige och Grekland. Resultaten var följande:
Direkt efter första halvlek följde ett reklamavbrott på ungefär 5 och 30 sekunder.
Detta följdes av "expertkommentarer" (ja, ni vet vilken kvalitet det är på TV4) i ca. 2 min.
Detta följdes av ytterligare reklam i fem och en halv minut.
Sedan var det dags för andra halvlek.

Med 11 minuter reklam på en kvarts paus är TV4 är banne mig sämre än TV3, TV6 och ZTV tillsammans, och det säger inte lite. Den enda räddningen är väl att dricka hejdlöst mycket öl under första halvlek så att man kan utnyttja pausen till något vettigt.

/eder tidsstudieman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0