Long time no see

Som, ja man behöver varken vara särskilt uppmärksam eller trogen läsare, utan kort och gott läsare, har ni kanske märkt att jag har varit ovanligt oproduktiv på sistone. Har helt enkelt inte känt att jag har haft något vettigt att skriva (kanske ni i och för sig inte tyckte innan heller). Har sedan länge bestämt att jag skriver här för min egen skull, dvs jag vill inte känna någon press att publicera ett visst antal texter i veckan eller månaden. Risken är överhängande att kvaliteten blir för låg om det bara handlar om att prångla ut text. Då kan jag lika gärna börja skriva vad jag ätit till frukost eller motsvarande. Vi får väl se om det vänder nu...

Har två saker som jag vill ta upp. Det första läste jag i Sydsvenskan och är en märklig händelse på många vis. För det första så måste ju mannen i bilen planerat detta (jag åker åtminstone inte runt i en bil med en flaska urin). Han hade ju dessutom en lapp med sig. Vad jag inte förstår, förutom att åka runt med en flaska urin, är varför han gjorde sig omaket att låtsas vilja ha hjälp. Det är väl bara att kasta flaskan på första bästa, gärna i farten så att personen i fråga inte hinner se vem det är. Det andra som jag tycker är nästan ännu mera obehaglig är att den utsatta mannen "svalde en del av vätskan som han antar bestod av urin". Varför svalde han vätskan? Svälja är väl en ganska aktiv handling? Jag hoppas verkligen att de menar att han fick vätska i munnen, men att han för guds skull spottade ut den och inte svalde. Dessutom så förstår jag inte hur han kan vara osäker på huruvida det var urin eller inte. Jag har visserligen ingen aning hur det smakar, men jag vet att och hur det luktar, och jag antar att det smakar ungefär som det luktar.

Sedan måste jag bara visa följande annons. Naiv har fått en helt ny innebörd...

Tillagt 2008-06-01 kl. 22:36
Eftersom annonsen verkar vara borta så lägger jag in en bild på den istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0