Det här Sverige...

Som kanske inte så många andra såg jag Sverige-Ungern ikväll. Matchen visades av någon anledning på kanal 8, säger kanske något om hur kanal 8 suktar efter tittare och hur "het matchen bedömdes vara. Förutom att det visade sig att 0-0 mot Albanien inte var någon tillfällighet så var det en sak som slog mig. Sverige vann med 2-1, men resultatet skulle egentligen ha blivit 2-0.

Som gammal fotbollsdomare (faktiskt helt sant), så observerade jag att domaren blåste av efter Ungerns 2-1 mål. Efter mål så ska spelet återupptas med avspark, därefter ska matchen blåsas av (Det är nog en tolkning av Regel 8 där det står att "När ett lag gjort mål ska det andra laget lägga avsparken"). Jag vill därför bestämt och envist hävda att det  blev 2-0 (även om det egentligen var oförtjänt), precis som jag hävdar att upplösningen av unionen mellan Norge och Sverige bör ogiltigförklaras.

Kommentarer
Postat av: Bossan

Va? Är det sant? Jag stängde av ett par minuter innan matchens slut eftersom jag var så j-a trött och ansåg att vi (!?) ändå skulle vinna matchen. Jag såg alltså inte Ungerns mål.



Som gammal (30+) fotbollsdomare (också helt sant) kan jag bara hålla med dig, så var det åtminstone när jag dömde. Skulle möjligen kunna vara något internationellt eller nytt tillägg, varför det skulle ha gjort en sådan förändring kan jag dock inte begripa. Men å andra sidan begriper jag inte varför man bestämde att man numera får göra mål direkt på avspark...

2008-09-11 @ 09:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0