Ansvar för sitt eget handlande

Som jag nämnt tidgare är svenskarna ett folk som inte gärna vill ta ansvar för sina handlingar. Jag fick häromdagen ännu mera ”vatten på min kvarn” när man nu har konstaterat att otrohet kan vara genetiskt betingat, framför allt hos män. Kanon… nu kommer en hel drös med män slippa ta ansvar för sina otrohetshandlingar genom att bara säga att det är genetiskt betingat. På samma sätt som många överviktiga idag sitter och trycker i sig pizza och chips och bara hänvisar till deras kassa genuppsättning.

Möjligt att generna spelar en viss roll för vårt beteende, men jag vägrar tro att vi därmed inte ska kunna ta ansvar för våra handlingar och våra liv. Vill man så går det…

Och vem skulle i så fall acceptera detta som en ursäkt.
- Jo du förstår älskling, nu när vi hade personalfest så nuppade jag halva marknadsföringsavdelningen… men jag bär på genen allel 334.
- Ja, då kan jag ju inte vara arg på dig.
Ta konsekvenserna av ert eget handlande och sluta skyll på andra. Är du för tjock äter du för mycket och rör dig för lite. Är du otrogen är du ett svin.

Kommentarer
Postat av: Mannen

Sant. Fast är man otrogen hittar man nog alltid något för att rättfärdiga sitt handlande, för att slippa känna sig som ett svin.

2008-09-05 @ 10:56:39
URL: http://bedragen.wordpress.com/
Postat av: Unique

You go Magnus!!

2008-09-07 @ 21:26:21
URL: http://unique80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0